Mikä on työsi tavoite?

Työskentelen sen eteen, että aktiivinen yhteistyö Vapon eri organisaatioiden välillä lisääntyisi. Parasta olisi, jos asiakkaalle ymmärrettäisiin tarjota kaikki ne palvelut, joita hän tarvitsee. Mitä enemmän on tietoa ja yhteistyötä, sitä enemmän on myös myyntiä sekä kykyä palvella asiakasta paremmin. Tietoa analysoimalla saamme arvokasta kilpailukykyä.

ICT-tiimissä on nykyisin alan ydinosaajien lisäksi myös asiakaspalvelu- ja markkinointitaustaisia tiimiläisiä. Miksi?

Tiimien erityisosaamisalueet sekoittuvat ja tarvitaan monen eri alueen tietoja sekä taitoja, jotta yritys pysyy kilpailussa ja kehityksessä mukana. Asiantuntijuus ei näy kenestäkään päälle päin, vaan sitä pitää myös aktiivisesti markkinoida ja tuoda esille.
CRM:ssä tietotaitomme yhdistyy palveluun, joten asiakaspalvelun asiantuntemusta tarvitaan tietoteknisen osaamisen rinnalla. Kaupallinen ajattelu kuuluu nykyään kiinteästi myös ICT-puolelle, koska juuri asiakkaamme mahdollistavat kaikkien organisaatiossa työskentelevien työpaikan.

Mitä juuri nyt on tekeillä?

Kehitämme ICT-tiimissä CRM:stä tilaustenkäsittelykantaamme, sillä vanha suljetaan pian. Asiakaspalvelijoillemme on tuotu käyttöön Asiakaspalvelun työpöytä -alusta, jonka avulla he voivat jakaa tietoa ilman sähköpostiviidakkoa ja tallentaa puheluja automaattisesti oikean asiakkaan alle. Vapolaiset pystyvät siten näkemään, mitä asiakkaat mahdollisesti tarvitsevat, mikä heitä kiinnostaa ja voivat siten kohdentaa tarjontaamme.
Myyjille aloitimme projektin, jossa kehitämme järjestelmää Myyjän työpöytä -näkökulmasta Vapo 2.0 versioon, joka automatisoi prosessejamme, myyntityötä sekä sen seurantaa johdolle. Ja mikä tärkeintä, sitä on entistä helpompi käyttää. Päätavoitteemme on asiakasportaali, jossa asiakkaat voivat esimerkiksi itse käydä helposti päivittämässä tietojaan ja vaikkapa tarkistamassa tilauksiaan.

Mikä sinua innostaa Vapossa?

Vapossa toimitaan monilla eri liiketoiminnan alueilla ja etsitään rohkeasti uusia mahdollisuuksia. Täällä on hienolla tavalla vähän start up -yrityksen meininkiä, vaikka kyse on isosta organisaatiosta.

Teksti Susanna Cygnel
Kuva Marja Väänänen

Kirjoittaja: polte

Numero: 2/2017